Monday 24 July 2017

Cara Scalping Forex Terbaik


Scalping adalah sebuah cara dalam Trading Forex untuk memanfaatkan situasi pergerakan harga yang sangat kecil Bagi mereka yang melakukan Trading Forex dengan cara Scalping atau biasa disebut Scalper, keuntungan 10 sampai 15 poin sehari sudah cukup yang penting adalah stabilitasnya Bagi para Scalper keuntungan 10 poin lebih Mudah mereka masuk dalam setiap transaksi yang dilakukan bandingkan harus mencari 100 sampai 200 poin sehari. Kelebihan dengan menggunakan cara Scalping dalam trading adalah mudahnya gain, pergerakan 10 poin bahkan bisa diperoleh pada saat kondisi pasar sedang sepi dalam hal ini yang harus di perhatikan adalah Jumlah transaksi yang dilakukan, sebab seseorang akan lupa karena begitu seringnya keuntungannya, harga sedang waktu bisa berubah arah dengan cepat, akibatnya tidak terkendali, akibatnya keuntungan yang didapat akan hilang dengan seketika bahkan akhirnya rugi yang didapat. Untuk yang senang melakukan S Calping dalam tradingnya, berikut ini saya coba memberikan sebuah Strategi Scalping yang cukup akurat dalam menghasilkan 10 sampai 20 poin keuntungan, perhatikan gambar di bawah ini. Indikator yang digunaan.1 Simpel Moving Average, 13 Aqua.2 Linear W Moving Average, 13 Kuning .3 Movity Average Eksponensial, 5 Merah.4 Stochastic, 14,6,6.Cara melakukan transaksi.1 Lakukan Buy pada Candle kedua, jika Candle yang pertama melewati 2 garis MA Aqua dan Kuning Close di atasnya, MA 5 Merah memotong MA 13 Aqua dan Kuning dari bawah dan Stochastic hal perpotongan dari bawah menuju ke atas.2 Lakukan Jual pada Candle kedua, jika Candle yang pertama melewati 2 garis MA Aqua dan Kuning Close di bawahnya, MA 5 Merah memotong MA 13 Aqua dan Kuning dari atas dan stokastik Halang perpotongan dari atas menuju ke bawah. Lakukan cara ini pada Time frame M15, dan lihat pada jangka waktu yang lebih besar untuk melihat trend yang sedang berlangsung H1 atau lebih, gunakan Lot yang sangat sangat da Lam doing Scalping Ingat, penggunaan strategi apapun tidak akan bisa mendatangkan keuntungan bila dilakukan dengan keraguan dan strategi Tidak ada strategi Sistem yang 100 Profit. Teknik Scalping Terbaik yang banyak kita jumpai saat ini adalah dengan menggunakan minimal 3 indikator, bahkan ada yang menggunakan 7- 10 indikator contoh saja indikator yang digunakan oleh maha guru Suaidi dan mampu menghasilkan keuntungan hingga 600 perbulan menurut salah satu teman saya mengatakan bahwa anak dari bos Suaidi yang masih berumur 12 tahun bisa profit di forex sampai 2000 selama satu bulan hal yang sangat luar Biasa sih itu tidak terlepas dari bimbingannya. Cerita lain yang tidak kalah menariknya dari forum IMT5, salah satu membernya yang bernama Indra yang juga biasa dikenal dengan nama indrascalper, mampu menghasilkan keuntungan hanya 3000 dalam hitungan hari dari teknik scalpingnya di USD CAD, GBP USD , EUR CHF dan yang lucu banyak broker yang memban Ned akunnya jadi indra scalper saat ini menggunakan nama orang dengan keuntungan yang wajar. Dari kedua kisah sukses di atas, saya mulai tertarik dengan gaya trading scalping hit dan run dengan gaya saya sendiri Alhasil saya menemukan sebuah metode atau teknik scalping terbaik menurut gaya trading saya Berikut kurang lebih tools dan rules-nya. Currency hanya 1 doang yaitu cross curency antara mata uang Euro dengan Swiss France EUR CHF. Time Frame 5M 5 menit. Indikator Bollinger Bands default, CCI, dan RSI set level 20 dan 80.Jam trading Bebas Pada jam berapa saja anda mau. Open BUY jika harga disetuh garis bawah bollinger band, disertai RSI sentuh level 20, dan CCI buat dasar lembah begitu pula sebaliknya untuk membuka SELL. Pasang target maksimal 5-8 pips untuk setiap entry. Jika berlawanan arah, Lakukan rata-rata dengan range jarak dari OP1 sebesar 20 pips kalo saya pakai pending order dengan jumlah lot yang sama. Ketika OP2 tersentuh rata, pasang Take Profit TP 16 pips dari dari OP untuk OP 2 dan pindahkan TP untuk OP1 ke posisi yang sama cut loss untuk OP1.Jangan menggunakan margin lebih dari 10 dari total margin yang anda miliki. pelajari dulu di demo akun sebelum terjun ke real akun. Demikianlah teknik scalping terbaik Gaya saya yang simpel dan sederhana ini di samping saya juga menggunakan robot trading dan inilah contoh hasil trading gaya scalping forex saya berikut ini tanggal 17 November 2011 di Salah satu broker terbaik dunia yaitu MasterForex. Jika anda berminat jadi skalper bisa juga menggunakan template yang sudah dimodifikasi Untuk scalping yang sangat cocok untuk pair EUR CHF download di sini, Selamat mencoba teknik scalping terbaik. Isi Konten bawah artikel. Jika Anda Suka Posting ini, Bagi dengan Teman Anda Peers. hehehehe --- nak tergelak tgk tajuknya bukan pe tak tau Nak letak tajuk mau berkongsi teknik dan ilmu yg tak kalah dengan korang semua munkin teknik ini berguna untuk trader yg baru berjinak2 dalam dunia Forex. ok aku sebenarnya dah 5 taun mjalan kan kerja pemoretan ni jadi dah2 mcm2 untung n rugi yg pernah dilalui n serius sampai skrang pun masih tak berjaya hehehehe. ni bukti dulu aku tunjukkan kat korang 2 taun lepas bukan pe sekarang 3 ari daapt 3000usd. Tapi skarang aku dah tak berani main besar2 main pun 10sen tidak pun 50sen tapi serius walau pun kecik tapi lau pandai dgn teknik scalping korang boleh 30 30 usd lau tak caya korang tgk nii. ckup laa tu penat aku dok copy n paste jadi skrg Dok main 10 sen 20sen boleh laa boh minyak keta lanja awek skali skala. Pada citer tadi cara yg saya pakai ini banyak kelebihan 1-tak dibutuhkan modal besar 2-keuntungan berganda korg tgk layar laa tuu 3-risiko margin call 4-mcm2 lagi laa keuntungan sampai tak reti nak citer. seperti yg sedia n berita aku mikut Indikator n sedikit ilmu teknikal berita aku tak peduli sgt. kat bawah ni indicator2 yg aku pakai dalam trading. PS TEKNIK N INDIKATOR YG AKU GUNAKAN BERASASKAN PAIR EUR USD N SELAMA 5 TAHUN PAIR TU JE YG AKU MAIN N AKU CADANGAN KORANG PUN JGN LAA TGK PAIR LAIN TGK EUR USD JE KERANA UNTUK JANGKA MASA PANJANG KORANG NGAN PERGERAKAN TERSEBUT. indikator untuk aku asas indikator yg penting rata rata 200,21 hari persen jangkauan fibo auto. margin dalam tak sedar cara pengurusan margin juga terlalu korang margin call semestinya pengurusan margin tak sederhana asas Pengurusan untuk cara aku laa. balance 100 usd.100 usd trade 10sen 1000 point margin call 100 usd trade 20sen 500 point margin call 100usd trade 30sen 330 point margin call 100usd trade 40sen 25 0 point margin call 100usd trade 50sen 200 point margin call. pergerakan eur usd 100-200 skaliskala 300 pip sehari korang main 50sen tersalah buka nampak sgt sehari je leh margin call main 40sen 2 ari jer margin call so bila aku citer mcm tuuu korang pasti nampak Betapa bsarnyaaa pengurusan margin tapi tak tau la korang dah tau n letak lam pala otak tentang margin tuu. so bila mcm tuu tentu kiter nak main selamat bila nak modal 100usd tentulaa main 10,20 atau 30sen - boleh nak main 50sen 60sen tapi bukan Pengurusan n aku pasti untung pun cepat keh keh keh. ok senang citerr kita nak main 30sen laa ngan modal 100usd bila mau 30sen pengurusan 30sen pun penting bukan main 30sen terus - buka post1 10sen post 2 10sen post 3 10sen jadi kiter trade 30sen dalam 1 Masa dengan setiap 1post 10sen --paham. ituaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Margin call rugi sikit2 tak pe leh scalping balik hehehe. dalam kaedah aku boleh 100usd boleh je nak buka 1 00 usd 1 point n aku pernah laku kan dalam masa 2 ari aku daapt 500 aku tau bukti tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii pengurusan margin kene ada jgn terlalu cepat nak untung Sabar sampai masa bisa laa main 1 00usd 1 point ni aku tunjuk ngan kiter takder modal. Tak tau betol salah aku hanya cakap kaedah yg aku pakai selama ini. lulussss tentang marginnn. aku sebenarnya blur ni nak cerita aku coba gak laaa terangkan untuk yg dah tau tentang kehebatan fibo tak pe bercerita pada yg tak tau ape2 tentang fibo just use fibo n Zigzag dah bisa profit cara selamat n cepat. ok aku boh graf terbaru punya ni graf chart 15min ok pertama bila kiter nak trade nak beli atau jual jadi 50 50 kannnnnnn maknernya kiter tak leh wak ke putusan - berdasarkan titik fibo berada di 38 2 - atas 23 6 - bawah 50 0.maka bagai mana kite nak mdapatkan keuntungan pertama secara fibo caraa andai bar sampai 23 6 - kene jual andai bar samapai 50 0 - kene buy. maka kiter dah tau kat mana kita nak mula perdagangan n bila nak tutup trade - tutup perdagangan itu setelah zigzag pada bagan 1min kuar tak kira laa rugi atau untung bila zigzag kuar tutup teruss tapi semestinya pada titik korang tersebut pasti bisa korang kene cuba laa sendri. nak senang gi guna pending order pada point t Ersebut jadi terjawap sudah nak beli atau jual. bila sampai pada tempat untuk membeli atau letak 30sen teruss letak 10sen dulu bila 10 sen ngah rugi tambah gi 10sen insyaallah lau tol2 point 2post tuu leh profit itu korang kene belatih sendiri aku hanya 10 15 pip tuu senang2 Laaa daapt berisiko pun kurang tapi kene ingat zigzag kuar tutup perdagangan lau 20sen senang2 daapt 3usd heheheheh. korang coba laaa itu je yg mampu aku cerita nanti aku citer skill2 hebat lagi tak leh tunjuk gi beb keh keh kehen waktu balik pada pukul 5 pagi pagi. tadi citer tentang chart15minuntuk trade 1min. ni tgk chart pada minggu untuk perdagangan hari boleh tp pada 5min 30min or 1jam. ps main scalping jgn ikut pergerankan bar contoh bila bar jatuh jangan jual dulu sama juga jika naik ,, jgn beli tapi kene tau kat Mana bar kan berhenti bila kite tau bar tu kan bertukar arah baru kiter kite sentiasa pada tempat yg tepat nak tau tempat yg tepat aper lagi guna fibo laaa. korang tgk fibo pada bagan hari berdasarkan fibo chart minggu. contoh ko Berdering tgk bar 5 ari ke belakang melepasi 38 2 maknernya langkah untuk berhenti sekarang 50 0 jadi kiter menunggu untuk trade beli pada 50 0 - bila sampai 50 0 letak 1post 10sen jatuh lagi tambah lagi 10sen jatuh lagi tambah lagi 10sen ok cukup kerana pengurusan margin yg Kite kira2 dengan balance hanya boleh trade 30sen berdasarkan balance 100usd lau korang ader lebih lagi tambah. ok bila korang mgunakan kaedah kurang korang rugi tak sampai 20usd standerdlaa trade hari. jgn la tambah post 1post. nah korg tgk sendiri selepas melepasi 50 0 mana2 bar tersebut Takkan terus punya balas kaw2 yg korang rugi 20usd kali compom daapt 50usd untuk tp plak kurang2 kuar zigzag 15min atau 30min compom daapt profitnya secara asasnya korang kene belajar laa sendiri mgunakan fibo lau mgunakan kaedah ini compom 0 margin call rugi dulu standerd la jgn margin call Sudahh sebab tu pengurusan margin yg mcm aku citerkan tu penting P. lau korg tak paham gak korang pakai robot laa senang wakkakakkakka. sambunggg lagiiiiiiiiiiiiiiii Iiii nantiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Rebat FBS TERBESAR Dapatkan pengembalian rebat atau komisi sampai 70 dari setiap transaksi yang anda lakukan baik rugi maupun keuntungan, bergabunglah juga dengan kami trading forex ----------------- Kelebihan Broker Forex FBS 1 FBS MEMBERIKAN BONUS DEPOSIT HINGGA 100 SETIAP DEPOSIT ANDA 2 FBS MEMBERIKAN BONUS 5 USD HADIAH PEMBUKAAN AKUN 3 SPREAD FBS 0 UNTUK AKUN ZERO SPREAD 4 GARANSI KEHILANGAN DANA DEPOSIT HINGGA 100 5 DEPOSIT DAN PENARIKAN DANA MELALUI BANL LOKAL Indonesia dan banyak lagi yang lainya Buka akun anda di ----------------- Jika butuh bantuan hubungi kami melalui Tlp 085364558922 BBM fbs2009.

No comments:

Post a Comment